apamehmall30

apamehmall30

apamehmall30

apamehmall30

تعمیر لیفتراک

تعمیر لیفتراک

تعمیر لیفتراک برقی خود را به سایت شهر لیفتراک بسپارید …

لیفتراک چیست ؟

ماشینی است که درانواع و ابعاد مختلف ، در  بالابری، جابجایی و انبار کردن انواع گوناگونی از بار استفاده می شوند. نوع عمل در دستگاه براساس قاعده دو وزنه بالانس شده روی یک محور است که کاملا روبه روی یکدیگر و در جهت مخالف قرار دارند و با داشتن یک نقطه تکیه گاه که در همان چرخ های جلویی قرار دارند ، بالانس بار قرار داده شده روی شاخک ها از طریق  وزن لیفتراک  انجام می شود و بدین صورت بار پس از برقراری تعادل به کمک نیروی متحرکه موتور جابه جا می شود.

بیشتر بخوانید

قطعات لیفتراک

اگر لیفتراک کاملا در وضعیت مناسب قرار گیرند، دستگاه درحالت تعادل قرار میگیرد و از پایداری بالایی برخوردار است اما اگر به هر دلیلی اختلالی در این پایداری به وجود بیاید هر لحظه احتمال دراد به واژگونی آن منجر شود.

اکثر کارخانه جاتی که دستگاه ها را تولید می کنند تلاش کرده اند تا بر پایداری آن ها افزایش دهند تا سطح ایمنی بالاتری حاصل شود.

اجزای تشکیل دهنده لیفتراک

لیفتراک دارای اجزای مختلفی است که در ادامه مطلب به بررسی آن ها میپردازیم.

بیشتر بخوانید

لیفتراک دیزل

به طور کلی اجزای اصلی شامل بدنه، اتاق راننده، محافظ سقف، نگهدارنده بار، شاخک ها، تکیه گاه شاخک ها، چرخ ها، سیستم ترمز، سیستم هیدرولیک، سیلندر، وزنه تعادل، تجهیزات هشدار دهنده ایمنی و … هستند.

شاسی 

شاسی به عنوان چارچوب اصلی این دستگاه عمل میکند و اجزای دیگر مثل چرخ‌، وزنه تعادل، دکل بر روی این قسمت قرار می گیرند .

وزنه تعادل 

برای برقراری تعادل دستگاه از وزنه تعادل استفاده می‌شود. این وزنه از جنس چدن است و در قسمت پشتی دستگاه قرار دارد .

بیشتر بخوانید

بازرسی ونگهداری روزانه لیفتراک

کابین راننده

کابین قسمتی از دستگاه است که هدایت آن از این طریق انجام می شود. این اتاقک شامل اجزای مختلفی از جمله پدال، فرمان، اهرم، صندلی و … می شود. برای اینکه در برابر خطرات احتمالی، جان راننده در امان باشد ، معمولا سقف کابین این دستگاه از جنس فلز ساخته می شود.



 

https://www.shahrelifterak.com/%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد